وبلاگ توپ

وبلاگ توپ
اینجا همه چی درهمه
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پارس و آدرس manoto9.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





عکس های پی در پی معمر قذافی را زنده پس از دستگیری و سپس مرده و غرق در خون نشان داد. همچنین تصاویری از فرزندش معتصم منتشر شد در حالی که آثار خون و گلوله بر سینه اش هویداست. همچنین خبر کشته شدن سیف الاسلام قذافی دیگر فرزند سرهنگ لیبی تایید شده است اما برخی منابع هنوز کشته شدن سیف الاسلام را تایید نکرده اند .

جنازه قذافی و معتصم به مصراته منتقل شد. در همین حال جمعه القماطی عضو شورای ملی انتقالی لیبی گفت: "17 تن از شخصیت های بلند پایه نظام قذافی در شهر سرت دستگیر شدند. مهمترین آن ها ابوبکر یونس وزیر دفاع قذافی و عبد الله السنوسی رئیس سازمان اطلاعات او بودند."

خبرنگار "العربیه" به مصراته رفت و با برخی از انقلابیون این کشور دیدار کرد. او در گزارش خود تاثیر خبر کشته شدن قذافی بر آن ها و شادمانیشان را گزارش داد.

یک فرمانده نظامی در شورای ملی انتقالی نیز گفت که موسی ابراهیم سخنگوی نظام سابق لیبی پنجشنبه در نزدیکی شهر سرت دستگیر شد.

عبد الحکیم عبد الجلیل یکی از فرماندهان نظامی شورای ملی انتقالی تاکید کرد که جنازه ابوبکر یونس وزیر دفاع قذافی را با چشم خود دیده است. او که با خبرگزاری "رویترز" مصاحبه کرده است افزود موسی ابراهیم نیز در عملیاتی دستگیر شده است.

تصاویری از قذافی در حین دستگیری

شبکه تلویزیونی "الصمود" وابسته به انقلابیون لیبی تصاویری از لحظه دستگیری معمر قذافی منتشر کرد در حالی که هنوز زنده است.

خبرگزاری فرانسه نخست تصاویری غیر اکید از محل کشته شدن معمر قذافی در شهر سرت منتشر کرد. این محل همچون دو دریچه فاضلاب است. یک جنازه هم در مقابل یکی از دریچه ها افتاده بود و بر بالای آن نوشته بود: "حفره قذافی... محل فرار قذافی موش... الله اکبر." این دریچه ها به مکانی دیگر می رسید که شماری جنازه نیز آن جا افتاده بود.

به خاکسپاری قذافی در مکانی غیر معلوم

شورای ملی انتقالی لیبی تصمیم گرفت قذافی را در مکانی غیر معلوم به خاک بسپارد. قرار است شورای ملی انتقالی آزادسازی تمام سرزمین لیبی را با توجه به آزاد سازی کامل سرت و کشته شدن قذافی و دو فرزندش معتصم و سیف الاسلام و شماری دیگر از شخصیت های اصلی نظام اعلام کند.

شورای ملی انتقالی همچنین قرار است آغاز مرحله انتقالی و زمان بندی برای تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات را اعلام کند. همچنین قرار است مرحله تاسیس موسسه های قانونی کشور که در طول 42 سال حکومت قذافی لیبی فاقد آن بود، آغاز شود.

آخرین ساعات سرهنگ

قذافی که در آغاز اعتراض ها در لیبی مخالفان خود را به "موش" توصیف کرد، پایانی رقت بار داشت. بیشتر روایت های از پایان قذافی حاکی از آن است که او را در دریچه فاضلاب یافتند.

احمد السحاتی یکی از انقلابیون لیبی به "رویترز" گفت که قذافی را در حالی یافتند که در کنار دریچه فاضلاب در کنار اتوبان سرت پنهان شده بود. او این سوال را مطرح کرد که "قذافی که زمانی ما را به موش توصیف کرده بود اکنون در چه وضعیتی یافته شد."

برپایه روایت های موجود، قذافی اندکی پیش از سحرگاه پنجشنبه به همراه چند ده نفر از محافظان و نزدیکان خود از جمله ابوبکر یونس از محاصره سرت که دو ماه به طول کشید، فرار کردند. کاروان حامل قذافی به سمت غرب پیش رفتند اما خیلی از شهر دور نشده بودند که مورد هدف جنگنده های ناتو قرار گرفتند.

ناتو اعلام کرد که جنگنده هایش چند خودروی زرهی وابسته به قذافی را ساعت هشت و نیم صبح به وقت محلی لیبی هدف قرار دادند اما مطمئن نیستند که قذافی در این همراه حضور دارد.

قذافی و شماری از همراهانش از این حمله جان سالم به در بردند و به سمت تعدادی درخت در حاشیه اتوبان رفتند و در دو دریچه فاضلاب پنهان شدند. اما تعدادی از مبارزان وابسته به حکومت موقت لیبی در حال حرکت به همان سمت بودند.

سالم بکیر یکی از انقلابیون حاضر گفت که ابتدا چند گلوله ضد هوایی به سمت آن ها شلیک کردیم اما فایده ای نداشت، سپس به سمت آن ها پبش رفتیم.

او ادامه داد سپس یکی از همراهان قذافی در حالی که تفنگش را در هوا تکان می داد به علامت تسلیم فریاد می زد اما به محض دیدن ما به سمت ما آتش گشود.

او افزود که احتمالا قذافی به آن ها دستور داد از تیر اندازی دست بکشند پس از آن یکی از هواداران قذافی فریاد زد: "سرورم اینجاست، معمر قذافی اینجاست، او زخمی است."

بکیر ادامه داد: به سمت آن جا رفتیم، قذافی را از دریچه فاضلاب بیرون آوردیم، او می گفت: چه شده؟ چه اتفاقی افتاده؟ سپس او را به خودرو بردیم."

او تاکید کرد که قذافی هنگام دستگیری از ناحیه کمر و ساق پا زخمی بود.
اما محمود شمام وزیر اطلاع رسانی در حکومت موقت لیبی گفت که قذافی زنده دستگیر شد اما در حال انتقال به مصراته کشته شد. او اما جزئیاتی بیشتر از نحوه کشته شدن قذافی ارائه نداد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 29 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 3:16 ] [ مسیح نظری ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

خوش آمدید.نظراتتونم بذارید.اگه مایل به تبادل لینک هستید به قسمت لینک دوستان بروید.مرسی
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 9008
بازدید کل : 152077
تعداد مطالب : 136
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1